אצלנו באינקוויזיציה הכול תלוי

עלילת הספר לא חגה סביב עינויי האינקוויזיציה אך מכיוון ששמו של הרומן הוא שם עינוי נפוץ החלטתי להוסיף חלק זה לבלוג הספר. כמו-כן, מתגובות הקוראים הבנתי שזהו נושא אשר מעניין את כולם ורבים הם אשר לא היו כלל מודעים לסבלם של אלפי יהודים ומומרים באותם מרתפים חשוכים. בפוסטים נוספים ארחיב ואספר על תולדות האינקוויזיציה אך כרגע אפנה מקום לתמונות אשר יספרו את מעללם של האינקויזיטורים. כמו-כן, לאוטו דה פה ולבעירת מתייהדים אקדיש פוסט בשבועות הקרובים, לכן אל תלכו לשום מקום…

בספר, עינויי האינקויזיציה מתוארים בפרקים 13 ו-14 כחלק מהמשפט של דנאל, גיבור העלילה.

בעמוד זה מוצגים לפניך מעט מאותם מכשירי עינויים עם הסבר קצר על כל אחד. לאלו אשר ברצונם לקבל מידע נוסף עם ביבליוגרפיה על הנושא אתם מוזמנים ליצור עימי קשר כאן.

.

סטרפאדו הוא אחד ממכשירי הסד הנפוצים ביותר אשר הופעלו בידי האינקוויזיציה הספרדית לעינוי אסירים. מדובר במכשיר מתיחה אשר הקורבן נקשר לגלגל מתיחה כאשר ידיו מאחורי גבו (נקרא גם מתיחה הפוכה) ונמתח כמטר מעל הרצפה לעתים תכופות עם משקל קשור לקרסוליו

.

.

El taburete de Judas

טאבורטה של ג'ודה (Taburete de Juda) אשר נקרא לעתים הקונה של ג'ודה (La cuna de Juda), הינו, בתרגום לעברית, השרפרף של יהודה. זהו אחד ממכשיר העינויים האכזריים ביותר בו האסיר מופשט ונקשר לעיגונים גבוהים, הוא מורם מספיק כדי להציב את השרפרף תחת ישבנו.

בספר, טאבורטה של ג'ודה הוא אחד העינויים אותו הגיבור נאלץ לשרוד. אך למרות הסבל הרב, הוא אינו הגרוע ביותר.

עינוי המים

בעינוי המים ישנן כמה אפשרויות לייצב את האסיר:

האסיר נמתח ונקשר לעוגנים ברצפה, מציבים תחת גבו התחתון רגל חמור כדי למתוח את פלג גופו העליון בשיפוע של 45 מעלות כלפי מטה והמים מוכנסים לפיו וחוסמים את קני הנשימה.

אפשרות אחרת היא על שולחן (לעתים חלקי השולחן היו גם כן יכולים להיות משופעים), כאשר האסיר שכוב והמים המוכנסים לפיו מגיעים גם לריאותיו.

גלגל המתיחה

אוטו דה פה

בעירת מתייהדים

כתיבת תגובה