חודש מורשת אנדלוסיה וישראל

שגרירות ישראל בספרד החלה את חודש השורשים הספרדיים באנדלוסיה. כידוע חלקה הדרומי של הפנינסולה האיברית היה במשך שנים רבות הבית של קהילות רחבות של יהודים אשר כללו בין היתר מהספרדים היהודים החשובים ביותר בעולם היהדות. גם הקהילה האוטונומית משתתפת באירועים אלו במטרה להרחיב את קהל היחד שלה גם לתיירות יוצאי קהילות יהודי ספרד. רבים הם היהודים הספרדים אשר יחושו בערים חשובות כמו קורדובה, סביליה, מלגה וגרנדה כבית שני בעיקר מכיוון שניתן לחוות את אווירת הדו-קיום באוויר בזמן, את שילוב התרבויות אשר למרות שנים רבות של רדיפות על בסיס דת ואתניות, עדיין מורגש בארכיטקטורה, בחמימות ובמזג אוויר.

Image result for hamutal rogel fuchsבלו"ז המצורף ניתן לראות את סדר האירועים למחצית השנייה של חודש מרץ. לאלו אשר מתגוררים בגרנדה, אתם מוזמנים ביום ה-23 לחודש להקשיב להרצאה מטעם דוברת שגרירות ישראל בספרד, הגברת חמוטל רוגל פוקס.

ההרצאה תתקיים במרכז למחקר השלום והקונפלקטים (Instituto de la Paz y de los Conflictos), בשעה 16:30. מיד לאחר מכן, חמוטל ואנשי האוניברסיטה ומשרד התרבות המקומי יפתחו את פסטיבל הסרטים הישראלים במרכז אירוערבה (Euroárabe) במרכז העיר.

גנדה היא אחת הערים אשר חוגגות בין-תרבויות בצורה יוצאת מן הכלל ולמרות הפגנות ופעילויות אנטי-ישראליות, נראה שהעיר שומרת על סטטוס קוו חיובי בייחוד כאשר מדובר בנושא יהודי ספרד מלפני הגירוש ב-1492.

Mes granada.png

כתיבת תגובה