הוצאת אזרחות ספרדית, ניסיון שני

בעוד כשלושה שבועות נחגוג שנה להודעה המפתיעה של ממשלת ספרד בעיתונות המקומית שבה היא הכריזה על הוצאת חוק חדש לפיו כל צאצאי היהודים אשר גורשו ב-1492 יהיו זכאים לאזרחות ספרדית. כאמור, מדובר בכ-250.000-500.000 יהודים מהזרם הספרדי המתגוררים כיום בישראל, בולגריה, צרפת, טורקיה, ומדינות רבות אחרות.

ההצהרה הגיעה בעקבות פעילות ענפה של הפדרציה לקהילות היהודיות להסכמים והסדרים עם הממשלה במטרה להגדיל את הקהילה היהודית בספרד המונה כיום כ-40.000 נפשות. בחודשים לאחר ההודעה דיברתי ושמעתי רבות על אותו הסכם (ואף התראיינתי לעיתון הארץ, ראה כאן). אך יותר מכל היה צורך לענות לשאלות הרבות של עשרות ומאות ישראלים אשר כתבו לי דרך הבלוג. ישראלים אשר מעוניינים לפתוח דף חדש בספרד בין אם מסיבות של שינוי אוירה לבין סיבות אידיאולוגיות יותר של קרבה לעבר רחוק של אבותיהם. לצערי, התשובה היחידה אשר נאלצתי למסור כל פעם מחדש בסוף דבריי היתה ועדיין שיש להמתין מכיוון שהחוק עדיין לא יצא.

לאחר מספר חודשים מאותה הצהרה החלטתי לנסות ולבדוק מקרוב את אותו עניין והתחלתי לברר לגביי (גם אני זכאי מפאת שם משפחתי ועיר מוצאה). כתבתי על הניסיון הראשון בפוסט הזה. כעת הגיע הזמן לשתף את ההתקדמות בנושא.

 nacionalidad sefaradí

ובכן, בחודש אפריל כתבתי לפדרציה לקהילות היהודיות בספרד שאני מעוניין להתחיל בתהליך בידיעה שעליי להירשם אצלם כיהודי המתגורר בספרד (עם תושבות ארעית NIE). קיבלתי תשובה אדיבה ובה הם מבקשים שאקבל אישור מרב קהילה בספרד שאכן היותי יהודי ממוצא ספרדי. בחודשיים שאחרי הייתי בקשר עם מזכירת הרב במדריד (אשה אדיבה ונחמדה מאוד אשר הייתה לעזרה רבה). התהליך היה פשוט למדי (למעט בלבול בנושא בדיקת המסמכים בין אם רב הקהילה או הפדרציה). לאחר שקיבלתי תשובה חיובית ותעודה מהרב במדריד ובה הוא מאשר את היותי יהודי ספרדי, הייתי בטוח שדרך המלך נפתחה לפניי ובסופה מתנופפת בהילה זהובה אותו דרכון אירופאי מיוחל. לכן, שמח וטוב-לב שלחתי מייל עם פרטיי בליווי התעודה החדשה לפדרציה לקהילות היהודיות בספרד והמתנתי בסבלנות. הם ענו למחרת באמרם שהיתה טעות במערכת המידע ואין להם שום מידע קודם עלי (כבר שלחתי להם פרטים ובקשה לפני) והוסיפו רשימה של מסמכים אשר עליי לשלוח להם כדי להירשם. עניתי באדיבות וצירפתי את המסמכים הדרושים כדי להיות חבר בפדרציה ולהתחיל את תהליך האזרוח. המתנתי שבוע ללא תשובה ולאחר שבוע נוסף שוב כתבתי להם עם תזכורת קלה (חששתי להמתין יותר מדי שכן חודש יולי כבר הגיע ורציתי להספיק את התהליך אשר היה נראה פשוט למדי בזמנו). שוב המתנתי לאחר מספר ימים הם ענו במייל קצרצר בשאלם מה בדיוק אני צריך מהם. מה בדיוק אני צריך מהם? כמובן ששאלה זו הפתיעה אותי (בייחוד מכיוון שאני מאותם אנשים הנוהגים להזכיר בכל מייל במה מדובר למנוע בלבולים בירוקטיים (נפוצים בכל מדינה), ועניתי להם שוב שאני מעוניין להירשם לפדרציה לקהילות היהודיות כדי להתחיל תהליך לקבלת אזרחות ספרדית. שוב לא הייתה תשובה מיידית ולאחר מספר ימים קיבלתי מייל של שתי שורות ובו נאמר שהפדרציה אינה רושמת חברים חדשים (גם במייל המילים האלו היו מודגשות בקו תחתון) ויש לפנות לקהילה היהודית הקרובה אלי.

FCJE

מיותר לציין את פעירת פי בקריאת המשפט. החלטתי שאין כמו שיחה חיה והתקשרתי. לצערי לא הייתה תשובה. התקשרתי לאותה מזכירה חביבה אשר התנצלה לפני שאין היא או חבריה יודעים מה זאת אומרת או מה הבעיה ולמעשה הם אינם יודעים דבר על התאזרחות יהודים.

עד כאן התקשרותי עם אותם יהודים ספרדים אשר מרוב השתוקקות ליהודים חדשים והרחבת הקהילה אולי לא חשבו לפרטים על תהליך שרק בנובמבר שעבר היה אמור להיות כה פשוט. אכן, אולי חשוב לציין שלפי ההצהרות הראשונות הם היו אמורים להתחיל בהרשמה לפדרציה כדי לאפשר את אותם יהודים זכאים להתחיל את התהליך לפי החוק הישן (1982) שלפיו כל תושב קבע יהודי ממוצא ספרדי חבר בקהילה ובפדרציה המתגורר מעל שנתיים בספרד רשאי לבקשת אזרחות.

banderaהחלטתי לפנות ישירות למשרד הממשלתי המטפל בתושבים זרים. שם התברר לי שתושבות ארעית לא נכנסת לחישוב שנות השהייה בספרד לפני הרשאת הבקשה. לכן, עקב היותי תושב ארעי מעל לשלוש שנים בספרד רק אוכל להגיש בקשה לתושבות קבע אך כדי לקבל אזרחות מפאת היותי יהודי ספרדי אצטרך להמתין שנתיים נוספות.

ובכן, לכל אותם המעוניינים באזרחות ספרדית ואשר ממתינים כבר שנה לאותו חוק מיוחל לא נותר לומר שיש להמשיך להמתין. לפני כשנה הם הצהירו שהחוק יהיה מוכן בתוך כמה חודשים, מאז יצרתי קשר כל חודשיים שלושה כדי שאוכל לספק תשובה לקוראי הבלוג היקרים אשר עוקבים אחרי בשקיקה (כן, חלקם בשקיקה, מעט דרמה לא מזיקה לאף אחד), עד שלפני כארבעה חודשים התשובה הפכה להיות "בזמן לא ידוע".

לאלו אשר אינם יכולים להמתין, כאמור, אתה מוזמנים לבצע את התהליך לפי החוק הקודם לפיו יש לחיות בספרד שנתיים בתור אזרח קבע, להיות מוכר בקהילה כיהודי ספרדי (לא חייב להיות פיזית בקהילה שכן ישנן מעטות בספרד).

לבינתיים, קראו את הספר סטרפאדו ועד שתסיימו אולי כבר יהיה פוסט חדש: הוצאת אזרחות ספרדית, ניסיון שלישי, החוק החדש יצא. הספר, כידוע, יספק קריאה מהנה ולמידה חשובה (אשר תעזור בעת התשאול בזמן בקשת האזרחות) על התקופה בעת גירוש היהודים (לחץ כאן לתקציר וכאן להזמנה).

מצאת את הכתבה מעניינת, ודאי תתעניין בכתבות הבאות:

+ אושר החוק למתו אזרחות לצאצאי יהודי ספרד
+ המדריך למבקש האזרחות הספרדית
+ אושר חוק מקדים לקבלת אזרחות ספרדית ליהודים ממוצא ספרדי
+ אזרחות ספרדית – התנאים, עו"ד מאיה וייס-טמיר
+ הודעה חשובה: כל הספרדים נא להתיצב חזרה בספרד לקבלת אזרחות
+ לא עוד ספרדי ללא ספרד, עדכון בנושא קבלת האזרחות הספרדית לקהילות היהודיות
+ הוצאת אזרחות ספרדית, ניסיון ראשון

42 תגובות על הוצאת אזרחות ספרדית, ניסיון שני

  1. ש.י. כהן שבוע טוב.
    כל הכבוד לך על הסובלנות. מעריכה מאוד את התחשבותך בכל אלה שממתינים.
    תודה על המידע.
    בהצלחה
    שרי סביליה

  2. מאת tomer:

    שלום רב ,

    קודם כל הכבוד על הסובלנות והמידע שאתה נותן .
    אני מאלה שאין להם סובלנות .ואשמח לדעת עם מי אפשר ליצור קשר בתהליך של שנתיים בתושב קבע על סמך היותי יהודי ממוצא ספרדי?

    המון תודות

    תמר

    • מאת S.I. Cohen:

      שלום תמר,
      אני לא מבין את השאלה. האם אתה כבר תושב קבע (אם כן אתה יכול ליצור קשר עם המשרד של
      הקרוב אליך Registro Civil)
      אם אתה שואל על דרך להיות תושב קבע, ובכן הדרך הטובה ביותר היא למצוא חוזה עבודה .
      אני מקווה שיכלתי לעזור,
      בהצלחה

  3. מאת אמית אסרף:

    היי,
    אני מעוניינת לעשות אזרחות לאבא שלי דרך השגרירות, את לא עונים בשגרירות והקונסוליה, תויש לך אולי מושג איך אפשר להתחיל את התהליך או לפנות למישהו אחר? האם דרך עורך דין זה יותר פשוט? תודה!

    • מאת S.I. Cohen:

      שלום אמית,
      למיטב הבנתי בקשה לאזרחות היום ניתן לעשות רק מספרד. כלומר המבקש חייב לחיות בספרד ולהיות שנתיים תושב קבע.
      בהצלחה

  4. מאת Ofir Ninio:

    בוקר טוב
    במקרה היום קראתי בעיתון
    "אזרחות ספרדית לצאצאים של מגורשי ספרד"
    נתנו שם כתובת אינטרנט http://WWW.LADINOHOME.COM
    באתר כתוב "התהליך מתבצע באופן ישיר מול חברת לאדינו הום בברצלונה, ללא צורך בגורם מתווך נוסף מישראל ואינו דורש את נוכחות הלקוחות בספרד (אלא אם תהיה דרישה ספציפית לכך מצד הרשויות בספרד)."
    האם אתה יכול לשפוך אור על הנושא ?

    • מאת S.I. Cohen:

      תודה רבה על הלינק.
      ידוע לי על מספר עורכי דין אשר מבטיחים אזרחות אך החוק החדש עדיין לא יצא ואני מאמין שהם מעוניינים לבנות תיק על החוק מ-1982. אותו חוק מחייב את המבקש להתגורר שנתיים כתושב קבע בספרד. אינני מכיר את אותו המשרד אך אני בספק אם הם יכולים לבצע מעבר למותר בחוק. בכל מקרה, גם באתר שלהם, הם מציינים את הסעיפים בהם כתוב בפירוש שאזרחות תינתן רק לאחר מספר שנים של תושבות קבע (סעיף 22). אנסה ליצור איתם קשר בתקווה שיש להם מידע חשוב בנושא ואם כן כמובן שמיד אעדכן. עד אז, הייתי שומר על הספק וכמובן שלא מתחייב לשום דבר.
      כל טוב

      • מאת S.I. Cohen:

        לאחר בירור קצר התאמתו חששותיי. מכיוון שעדיין לא יצא החוק המאפשר הוצאת אזרחות רק על סמך היות המבקש יהודי ספרדי, לא מדובר בהוצאת אזרחות אלא בהליך של תעודת הכרות בלבד. כלומר מדינת ספרד תכיר בכך שהמבקש רשאי לבקש אזרחות. יחד עם זאת כדאי לקבל אזרחות אחת הדרישות היא לחיות לפחות שנתיים כתושב קבע בספרד. התחלת ההליך במשרד עורכי הדין מותנת בתשלום.
        לכל אלו שלא מתכוונים להגיע לספרד לחיות כתושב קבע הייתי ממליץ להמתין לחוק החדש. רבים הם עורכי הדין אשר מנסים לגבות תשלום לפני שהם יכולים לעשות דבר משמעותי בנושא האזרחות. במשרד המדובר אשר פורסם בעיתון כדבריך, הם אמנם אומרים מוסרים את כל המידע הנ"ל אך באופן לא ברור (אני מכיר את התהליך ועדיין גם אני הבנתי שהם יכולים להוציא אזרחות). ללא ספק, סמנטיקה טובה יכולה להסוות אמת ע"י אמת.

  5. מאת Daniel:

    שלום רב,
    אני עוקב אחר האתר שלך מזה זמן רב, ורוצה קודם כל להודות לך על המידע הנהדר והזמן שאתה מקדיש לאנשים ראוי להערכה רבה.

    שמי משפחתי Gabbai ואני יודע בוודאות מסיפורי סבי (שייבדל לחיים ארוכים) שאביו של סבי שעלה ארצה מטורקיה, היה דובר לדינו ובתור ילד סבי ידע מסיפורים ששורשינו הם מספרד, אולם אין לנו מסמכים המעידים על כך (שכן בכל זאת עברו הרבה מים בנהר ב- 500 שנה).

    מכוון שאני מבין שהחוק החדש עדיין אינו מנוסח ותקף, חשבתי דווקא על האופציה היותר ריאלית והיא לעבור עם אשתי להתגורר בספרד לפחות שנתיים.

    אני מאוד אשמח אם תוכל להגיב על שאלותי🙂

    לפי הבנתי מדבריך, אם אני נוסע לספרד, נרשם בקהילה יהודית (לא יודע כיצד והאם זה קל), ושוהה שם לפחות שנתיים, אני זכאי בתור יהודי לקבל אזרחות ספרדית בקלות?

    עניין נוסף שאני תוהה לגביו, העובדה שרעייתי היא אינה יהודייה (רק אביה יהודי), האם זה יכול להקשות על העניין ? אולי הקהילה היהודית לא תראה זאת בעיין יפה כלל וכלל ולא תרצה לסייע לי. זה לא יהיה בידיוק נחמד לגלות שאחרי שנתיים שאני אתגורר בספרד אקבל סירוב עקב עניין זה או אחר.

    כמו כן, לפני שנשאתי לרעייתי, היא רצתה שנשנה את שם המשפחה, ואכן לפני כ- 4 שנים שינינו את שם המשפחה ולכן אינו Gabbai יותר. ברור שיש אישור לשינוי השם במשרד הפנים ואפילו עדיין מופיע בדרכון השם הקודם, אך שאלתי היא אולי הדבר עלול להקשות עלי, שכן ייתכן שהרשויות בספרד לא יראו בעין יפה שינוי שכזה שהוא אולי לכאורה מראה שאיני מקושר לעברי.

    ושאלתי האחרונה, מדוע בכלל שייתנו לי ולרעייתי אישור שהייה להתגורר מלחתילה בספרד שנתיים ? אנו יכולים להראות חשבון בנק שיש לנו כסף, אבל אנו כבני 30-40 ואיני יודע אם ייתנו לי אישור שהייה לשנתיים.

    תודה מראש (מצטער על השאלות הרבות🙂

    • מאת S.I. Cohen:

      שלום רב,
      קודם כל תודה רבה על היותך נאמן לאתר.
      אני שמח מאוד להעביר את המידע שאני מקבל כדי לעזור לאלו אשר נמצאים בחשכה. למעשה רק היום שמעתי על עוד עורכי דין אשר נהנים מהבלבול ומציעים שירותים באלפי אירו ללא שום ביסוס משמעותי ביכולתם לעזור.
      לגבי שאלותך, קודם כל כדי לעבור לספרד כתושב קבע אין ביכולתך להסתמך על היותך ממוצא ספרדי יהודי. ישנם תנאים כגון חוזה עבודה שבו המעסיק חותם על המסמכים המתאימים כדי לקבל אותך ומשפחתך בספרד. עוד אפשרות היא לקנות נדל"ן בסכום של מעל ל-250.000 אירו וכך לקבל אזרחות. ישנם עורכי דין המציעים תעודה המכירה בך כנצר למשפחה אשר הייתה בעבר אזרחים ספרדיים (carta de naturaleza)
      אך לא הייתי ממליץ על דרך זו שכן היא יקרה ולא בטוח שאכן תקבל אותה או שתוכל להגיש בקשה לאזרחות איתה.
      אתה מוזמן לברר בשגרירות ו/או באינטרנט לגבי תושבות קבע אך, כפי שאמרתי, עדיין אין קשר בין היות יהודי ספרדי לקבלתה.
      לגבי אשתך, יש לבדוק כל מקרה לגופו אך באופן עקרוני אני מאמין שאם אתה תצליח לקבל אשתך תוכל לקבל תושבות קבע ומאוחר יותר אולי גם אזרחות.
      לגבי החוק שאמור לצאת, כדי לקבל מכתב המאשר את היותך יהודי ממוצא ספרדי אתה יכול למסור כתובת נישואין של הוריך עם שם המשפחה הקודם ומכתבים בלאדינו של המשפחה.
      אני מקווה שנגעתי בכל הנקודות. אם יש לך עוד שאלות אתה מוזמן לשאול.
      בהצלחה,

  6. מאת יוסי לוי:

    כגודל הציפיות כך גודל ההכזבות
    אני מתכתב ועוקב כבר כמעט שנתיים ואני אומר לכם מהספרדים אל תצפו לשום דבר

    • מאת איילה דואר:

      מדוע? האם יתכן שמישהו כבר הצליח?

      • מאת S.I. Cohen:

        שלום איילה,
        ובכן, ישנן שמועות רבות והן אף נשמעות לעתים אף מהפקידים במשרדי רישום האוכלוסין. למען האמת, בדיוק בשבוע שעבר דיברתי עם מנהל משרד רישום האוכלוסין האחראי על כל נווארה ואף הוא מסר לי מידע שהוא שמע שיכול להיות נכון אך הפקידה הראשית שללה כבלתי אפשרי. עד כה שמעתי על הרבה קרובים רחוקים ש"הצליחו" אך תמיד מסתבר שאלו שמועות ותו לא ואותן הצלחות מסתיימות בתשלום לעו"ד אשר גם הוא ממתין לצאת החוק (אך לצערנו אינו ממתין להבטיח הצלחה). בכל מקרה, לעת עתה מסתמנים הקלות בחוק הקיים (כבר אין צורך לבטל את האזרחות הראשונה וכו'). אך עדיין מי שרוצה להוציא אזרחות על בסיס היותו יהודי ספרדי חייב להיות תושב ספרד לפחות שנתיים.
        עוד הקלה שיצאה לאחרונה היא שזמן התושבות יכול להיות רטרואקטיבי.
        עדכון חדש יכתב בקרוב בבלוג,
        בהצלחה

      • מאת דניאל:

        היי ותודה על האינפורמציה שאתה מספק פה בבלוג.

        כתבת שאפשר לקבל אזרחות ספרדים על בסיס היותך יהודי-ספרדי אם אתה מתגורר שנתיים בספרד.

        אין לי כל בעיה לעבור לספרד למשך שנתיים או יותר, השאלה היא כיצד אוכל לקבל אישור שהייה למשך שנתיים ?

        נניח ומישהו הוא עצמאי או עובד מהבית או משהו כזה, כיצד הוא יכול להשיג בכל זאת איזשהו אישור שהייה כל שהוא לפחות למשך שנתיים ?

        מה הן האפשרויות מלבד לחפש חברה שתרצה להעסיק אותי כשכיר בספרד כי זה לא רצוני.

        תודה.

      • מאת S.I. Cohen:

        היי דניאל,
        אישור שהייה כתושב קבע ניתן אם אתה עונה על קטגוריה של "דרושים" ממשלת ספרד (קניין, שחקן כדורסל וכו') או ע"י חתימת מעסיק במשרדי ההגירה.
        כמובן, כל מקרה לגופו לכן עליך לברר לגביך מול ממשלת ספרד.
        בהצלחה

  7. מאת איילה דואר:

    שלום לכם. בחודש האחרון ביקרתי במיאמי שם פגשתי משפחה. מהם שמעתי בפעם הראשונה על עניין הדרכון הספרדי. הבנתי שחלק מהמשפחה הגרים בארץ אכן הצליחו להוכיח ששם משפחת
    נו מקורו בשם אחר שמקורו במגורשי ספרד ואכן קיבלו דרכון. האם זה יתכן? לפי הרשום פה בבלוג עדיין כלום לא התחיל.

  8. […] + אושר חוק מקדים לקבלת אזרחות ספרדית ליהודים ממוצא ספרדי + אזרחות ספרדית – התנאים, עו"ד מאיה וייס-טמיר + הודעה חשובה: כל הספרדים נא להתיצב חזרה בספרד לקבלת אזרחות + לא עוד ספרדי ללא ספרד, עדכון בנושא קבלת האזרחות הספרדית לקהילות היהודיות + הוצאת אזרחות ספרדית, ניסיון שני […]

  9. […] + אושר חוק מקדים לקבלת אזרחות ספרדית ליהודים ממוצא ספרדי + אזרחות ספרדית – התנאים, עו"ד מאיה וייס-טמיר + הודעה חשובה: כל הספרדים נא להתיצב חזרה בספרד לקבלת אזרחות + הוצאת אזרחות ספרדית, ניסיון ראשון + הוצאת אזרחות ספרדית, ניסיון שני […]

  10. […] + אזרחות ספרדית – התנאים, עו"ד מאיה וייס-טמיר + הודעה חשובה: כל הספרדים נא להתיצב חזרה בספרד לקבלת אזרחות + לא עוד ספרדי ללא ספרד, עדכון בנושא קבלת האזרחות הספרדית לקהילות היהודיות + הוצאת אזרחות ספרדית, ניסיון ראשון + הוצאת אזרחות ספרדית, ניסיון שני […]

  11. […] + אושר חוק מקדים לקבלת אזרחות ספרדית ליהודים ממוצא ספרדי + לא עוד ספרדי ללא ספרד, עדכון בנושא קבלת האזרחות הספרדית לקהילות היהודיות + הודעה חשובה: כל הספרדים נא להתיצב חזרה בספרד לקבלת אזרחות + הוצאת אזרחות ספרדית, ניסיון ראשון + הוצאת אזרחות ספרדית, ניסיון שני […]

  12. […] + אושר חוק מקדים לקבלת אזרחות ספרדית ליהודים ממוצא ספרדי + אזרחות ספרדית – התנאים, עו"ד מאיה וייס-טמיר + לא עוד ספרדי ללא ספרד, עדכון בנושא קבלת האזרחות הספרדית לקהילות היהודיות + הוצאת אזרחות ספרדית, ניסיון ראשון + הוצאת אזרחות ספרדית, ניסיון שני […]

  13. מאת אתי:

    שלום
    אני בת לצאצאים מגורשי ספרד. שם משפחתי פרדו. מה עלי לעשות כדי לקדם הוצאת דרכון ספרדי?

    תודה רבה ושבוע טוב.

    אתי

  14. מאת דניאל:

    היי,

    האם יש עו"ד ששמעת עליו שאינו שרלטן ויכול לטפל בנושא האזרחות?
    אני מעדיף לקחת עו"ד שיטפל לי בנושא, אהל אני יודע שיש שרלטנים רבים בתחום. מאוד מאוד אשמח לשמוע על עו"ד שיכול באמת לטפל בנושא.

    יום נפלא
    דניאל

  15. מאת S.I. Cohen:

    היי דניאל,
    אני בקשר מתמיד עם עו"ד מאיה וייס-טמיר מאז שהתחילה כל הפרשה.
    יום נפלא בחזרה,

  16. מאת alice:

    תודה, על הכתיבה, מחכה לראות מה יקרה בניסיון השלישי

  17. מאת עופר:

    שלום.. אני בן למשפחת מגורשי ספרד ושמי עופר בנאטב אבל שם משפחת ההורים של אימי הוא רוסו
    במחלקה הקונסולית של ספרד אמרו שישלחו לי טפסים בדואר בקשה לדרכון בספרדי וגם אזרחות ספרדית כשאמא דיברה איתם בטלפון אך עברו כבר חודשיים ועדיין לא קיבלתי את הטפסים בדואר כדי למלא וגם התקשרו אליי ולא עניתי כי אני אדם חירש ולא יכול לדבר טלפונית ישירות איתם.. וגם הלכתי לשגירות ספרד בת"א ואמרו לי שעדיין לא אישרו את החוק כשיש חוק הם יפרסמו בקשות לאזרחות ספרדית.. מה הקטע?? מה עליי לעשות?

    • מאת עופר:

      שכחתי להוסיף אגב אני לא יודע ספרדית בכלל

    • מאת S.I. Cohen:

      שלום עופר,
      לצערי, אין ברגע זה תשובה טובה יותר מזו של שגרירות ספרד בת"א. החוק עדיין לא נכנס לתוקף ולכן לא ניתן להגיש בקשה לאזרחות.
      לגבי עניין הספרדית, ובכן, עדיין לא ידוע מה יהיה תוכן מבחן קבלת האזרחות אך ישנה סבירות גבוהה שידע כלשהו בספרדית, לאדינו או חכטייה יהיה חלק חשוב. הייתי ממליץ להתחיל ללמוד ספרדית, לפחות ברמה בסיסית. ניתן לומר שהחוק לא יכנס לתוקף עד סוף 2014, תחילת 2015 בשלב הסופי שלו ולכן יש מעט זמן לכך. בקרוב אציע קורסים לספרדית למתחילים אונליין (שעה ראשונה חינם לקוני הספר סטראפדו) וכמובן ישנן מוסדות ללימוד ספרדית בכל עיר מרכזית בארץ.
      בהצלחה

  18. מאת עופר:

    אגב אני לא יודע ספרדית ממש

  19. מאת רונית:

    שלום, אם יש כל כך הרבה שרוצים אזרחות ספרדית כאזרחות נוספת אולי אפשר פשוט לגבש את כולם ולהגיש מכתב חתום או כל מסמך אחר לפדרציה בספרד, כולל הכנסת התקשורת לסיפור בכדי לזרז את העניינים? גם השורשים של סבתי שתחייה ותזכה לאריכות ימים בעה הם מגירוש ספרד, וגם אני רוצה אזרחות ספרדית כאזרחות נוספת, אז אולי ככה אפשר לזרז את העניינים:)

    • מאת S.I. Cohen:

      שלום רונית,
      את צודקת לחלוטין. למעשה אנו עובדים על קבוצה כזו. אני לא יודע לגבי לחץ על הממשלה, שכן הפדרציה מנהלת איתם משא ומתן מזה שנתיים ואף יותר. אנו ננסה כיוונים שונים אך כמובן אם הקבוצה תתפוס תאוצה ואף חצי מזו של אנשי המילקי הגרמני יש סיכוי טוב שהשגרירות הספרדית תנסה לזרז תהליכים ברגע שהחוק יצא.
      את מוזמנת להירשם ב: https://www.facebook.com/spanishcitizenship
      בהצלחה ותודה

  20. […] + אושר חוק מקדים לקבלת אזרחות ספרדית ליהודים ממוצא ספרדי + המדריך למבקש האזרחות הספרדית + אזרחות ספרדית – התנאים, עו"ד מאיה וייס-טמיר + הודעה חשובה: כל הספרדים נא להתיצב חזרה בספרד לקבלת אזרחות + לא עוד ספרדי ללא ספרד, עדכון בנושא קבלת האזרחות הספרדית לקהילות היהודיות + הוצאת אזרחות ספרדית, ניסיון שני […]

  21. […] + אושר חוק מקדים לקבלת אזרחות ספרדית ליהודים ממוצא ספרדי + המדריך למבקש האזרחות הספרדית + אזרחות ספרדית – התנאים, עו"ד מאיה וייס-טמיר + הודעה חשובה: כל הספרדים נא להתיצב חזרה בספרד לקבלת אזרחות + לא עוד ספרדי ללא ספרד, עדכון בנושא קבלת האזרחות הספרדית לקהילות היהודיות + הוצאת אזרחות ספרדית, ניסיון שני […]

  22. […] + אושר חוק מקדים לקבלת אזרחות ספרדית ליהודים ממוצא ספרדי + המדריך למבקש האזרחות הספרדית + אזרחות ספרדית – התנאים, עו"ד מאיה וייס-טמיר + הודעה חשובה: כל הספרדים נא להתיצב חזרה בספרד לקבלת אזרחות + לא עוד ספרדי ללא ספרד, עדכון בנושא קבלת האזרחות הספרדית לקהילות היהודיות + הוצאת אזרחות ספרדית, ניסיון שני […]

  23. […] +  אושר חוק מקדים לקבלת אזרחות ספרדית ליהודים ממוצא ספרדי + המדריך למבקש האזרחות הספרדית + עדכון להצעת החוק לקבלת אזרחות ספרדית, מרץ 2015 + אזרחות ספרדית – התנאים, עו"ד מאיה וייס-טמיר + הודעה חשובה: כל הספרדים נא להתיצב חזרה בספרד לקבלת אזרחות + לא עוד ספרדי ללא ספרד, עדכון בנושא קבלת האזרחות הספרדית לקהילות היהודיות + הוצאת אזרחות ספרדית, ניסיון שני […]

  24. […] + המדריך למבקש האזרחות הספרדית + אושר חוק מקדים לקבלת אזרחות ספרדית ליהודים ממוצא ספרדי + לא עוד ספרדי ללא ספרד, עדכון בנושא קבלת האזרחות הספרדית לקהילות היהודיות + הודעה חשובה: כל הספרדים נא להתיצב חזרה בספרד לקבלת אזרחות + הוצאת אזרחות ספרדית, ניסיון ראשון + הוצאת אזרחות ספרדית, ניסיון שני […]

  25. מאת מאיר חזון:

    שלום, איך באפשרותי ליצור קשר עם מזכירת הרב? יש אימייל? תודה

  26. מאת גל:

    היי, קודם כל תודה לך על שיתוך המידע והפרטים.
    ברצוני ליצור קשר עם מזכירת הרב הקהילתי במדריד, תוכל להפנות אותי במספר טלפון או מייל? תודה

כתיבת תגובה

